امیر خلوت چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

چند تمرین ساده برای کاهش “درد کمر” + تصاویر

پیام سایت : به وب سایت امیر خلوت خوش امدید

خیلی از دردهای کمر به دلیل سبک زندگی اشتباه هستند و در مواردی هم می تواند به دلیل بالش بد و یا صندلی نامناسب این درد ایجاد شود که با ورزش های ساده برطرف می شوند.

امروزه کمردرد بسیار شایع شده است و عادی شده است، تنش های موجود در شغلريال زندگی پر شمغله، شیوه زندگی بی تحرک، تمرین های فیزیکی کنترل نشده و کمبود اطلاعات می تواند باعث شود که افراد زیادی به درد کمر دچار شوند و این درد باعث رنج آنها شود. اگر درد کم شما به دلیل وضعیت بد نباشد، به شما پیشنهاد می کنیم که حرکات ورزشی مفید را انجام دهید. هنگام انجام دادن این ورزش ها درد پشت کمرتان کاهش می یابد. البته باید در نظر داشته که این تمرینات با شما سازگار باشند تا درد شما را بیشتر نکنند. تمرینات ساده را در این مطلب به شما می گوییم.

» همچنین بخوانید : دلیل درد کمر مردان پس از ارضا شدن جنسی چیست؟

درد کمر

تمرین ورزشی برای کاهش درد کمر

۱٫آرامش و تنفس :

در قدم اول باید آرامش داشته باشید و استراححت کنید که تنش عضلات شما کمتر شود. برای انجام تمرینات ورزشی باید یک مکان ناسب را انتخاب کنید که حواس شما را پرت نکند، این به شما احساس سلامتی می دهد. هر تمرین مخصوص کمر به یک حالت و وضعیت خاص نیاز دارد اما شما در هر وضعی که باشید باید عضله هایتان را آزاد و شل کنید و برو روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. این مورد در هرتمرین وجود دارد به هوایی که وارد بدنتان میشود توجه کنید،کمی آن را نگه دارید و خارج کنید.

درد کمر

ورزش های عالی برای درد کمر

۲٫چند ورزش برای ناحیه ی گردنی:

ناحیه گردنی بدن از پایه جمجمه شروع می شود. این قسمت فوقانی ستون فقرات تحت تاثیر درد کمر قرار میگیرد. توصیه می کنیم که این تمرینات ورزشی را در حالت نشسته انجام دهید و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و در صورتی که می توانید، از پشت صندلی برای حمایت و محافظت از خود استفاده کنید. یکی از تمرینات زیر را انجام دهید و ۲۰ تکرار کافی می باشد.

با چشمان بسته سر خود را به عقب و جلو حرکت دهید.

سعی کنید سینه تان را با چانه خود لمس کنید. نفس های خود را کنترل کنید به گونه ای که تنفس شما از خارج به داخل با حرکت سر شما هماهنگ باشد.

درهمین حالت، سرتان را از چپ به راست و از راست به چپ تکان دهید و سعی کنید شانه هایتان را با گوش هایتان لمس کنید.

شانه هایتان رابه بالا و پایین حرکت دهید و همزمان هر دو دست را بالا بیاورید.

انگشتان دستتان را بالا بیاوریدو تا آنجا که میتوانید بکشید.

همانطور که نشسته اید،دستهای خود را روی زانوهایتان بگذارید.

دستتان را در امتداد پاهایتان تا پایین نیم تنه تان بکشیدو شانه تان را بچرخانید.

درد کمر

تمرین ساده برای رفع کمردرد

۳٫تمریناتی برای محدوده قفسه سینه:

قفسه سینه قسمتی از ستون فقرات است که تا ناحیه گردن است و این در مورد سطح سینه است.

چند تمرین پیشنهادی:

ستون فقرات خود را به جلو حرکت دهید

بر روی کف دست ها و زانوهایتان قرار بگیرید و به زمین نگاه کنید.

به آرامی عضلات شکمی خود را بکشید و سعی کنید به آرامی بدن خود را به عقب منحنی کنید.

به آرامی به حالت اصلی خود برگردید،استراحت کنید و دوباره تکرار کنید.

کشش۱

همچنین بخوانید : درد عضلات بدن بعد از ورزش کردن

در حالت ایستاده و با آرامش بدنتان ،دست های خود را روی پشتتان قرار دهید.

به آرامی دراز بکشید به طوری که در پشتتان احساس کشش کنید.

کشش۲

در همان حالت،با همان کشش قبلی دست چپتان را تا سرتان بالا بیاورید.بازوی خود را به آرامی خم کنید ودستتان را پشت سرتان قرار دهید.

آرنج دست چپ خود را به آرامی با دست راست خود بکشید تا احساس کشش کنید.به حالت اصلی خود بازگردید و با دست دیگرتان تکرار کنید.

درد کمر

درمان کمر درد با تمرین ورزشی موثر

۴,ورزش برای منطقه کمری:

ناحیه کمری قسمت پایین ستون فقرات است ، معمولا پس از بلند کردن یک چیز سنگین و یا نشستن برای مدت طولانی ناحیه کمری درد میگیرد، شمامیتوانید چند تمرین مختلف را امتحان کنید:

ورزش کمری ۱

روبه بالا دراز بکشید.زانوی چپ خود را خم کنید وسعی کنید ران خود را ثابت نگه دارید.

در همان زمان ،پای راست خود را بلند کنید و سعی کنید زانوی خود را صاف نگه دارید و پای خم شده خود را روی زمین نگه دارید.

۳۰دقیقه در این موقعیت بمانید و به وضعیت اصلی خود برگردید ؛ این تمرین را با هر پا تکرار کنید.

ورزش کمری۲

رو به بالا دراز بکشید هردوزانورا خم کنید و پای خود را روی زمین نگه دارید .

پایتان را روی زمین نگه دارید،و زانو را تا قفسه سینه ی خود خم کنید .

این وضعیت را برای ۱۵دقیقه نگه دارید.

آرام باشیدو به وضعیت اولیه ی خود برگردید و با پای دیگر خود تکرار کنید.

درد کمر

ورزش های کمری

ورزش کمری ۳

رو به بالا بر روی زمین بخوابید

یک توپ کوچک زیر کمر خود قرار دهید.توپ را زیر کمرتان حرکت دهید و از وزن بدنتان برای فشار به آن استفاده کنید.

ملاحظه های دیگر:

همانطور که قبلا تاثیر سبک زندگی بر کمر درد را گفتیم عوامل دیگری هم هستند که باعث درد میشود که میتواند مربوط به بالش و یا صندلی راحتیتان باشد.

» همچنین بخوانید :

نظرات و ارسال نظر


..